top of page
Vyhledat

Časté noční buzení


Často se po 4-6m mění noční spánek miminek. Ovlivňují je taky více podněty během dne, rychlý vývoj mozku, zpracovávání nových zážitků, získávání nových schopností (otáčení, sezení, lezení, chození), růst zoubků. Zrychluje se psychomotorický vývoj a miminko potřebuje častější ujišťování. Časté buzení je způsob, jakým si miminko zajistí, že ho někdo často zkontroluje. Miminko se nemusí budit na hlad, ale proto, že má v noci i mnohé další potřeby.


Všichni lidé spí v spánkových cyklech (ne nepřerušovaným spánkem), jediný rozdíl mezi dospělými a miminky je, jak jsou po ukončení jednoho spánkového cyklu schopni upadnout do dalšího. Dospělí lidé se často v této fázi cyklu otočí, změní polohu a podobně, někdy se probudí více, jindy méně, někdy si probuzení dokonce pamatují, jindy ne. Pro kojené děti se přechod mezi jedním spánkovým cyklem a druhým uskutečňuje kojením. Toto byla vždy jedna z funkcí kojení - usnadnit opětovné usnutí miminka po ukončení spánkového cyklu. To, že miminku dáte v noci prs, je nejlepší a nejjednodušší způsob, jak ho znovu uspat.


Dítě navíc může vypít během noci podstatnou část svého příjmu mléka a to je důležité pro jeho prospívání a udržuje to vysokou laktaci.

Spánek dětí a počet probuzení se v průběhu času mění. Každé dítě se ale jednou budit přestane a bude spát celou noc bez naší asistence, aniž bychom ho to museli naučit. Teď ale ještě potřebuje pomoc při tom, aby mohlo usnout, a aby se naučilo, že spinkání a noc jsou bezpečné a že má u sebe někoho, kdo mu pomůže, aby dokázalo usnout.


Co může pomoci k lepšímu vyspání?

Část noční únavy je možné eliminovat tím, že přijmu, že miminko se v noci budí, přestanu probuzení počítat a získám jistotu, že každé dítě jednou samo od sebe noc prospí. Pro mnoho žen část noční únavy totiž představuje i snaha vynalézt nějaký způsob, jak dosáhnout toho, aby se miminko nebudilo. Někdy jde o tlak okolí, který nutí matky sledovat, jak často se miminko v noci probudilo. Zkuste noční buzení přijmout jako fakt. Nepočítejte v noci, kolikrát se vzbudí. Nehledejte způsoby, jak se v noci vyhnout kojení. Naopak. Dejte si miminko v noci co nejblíže k sobě, a když vidíte, že se vaše miminko začíná probouzet a vy ho začnete hned kojit, neprobudí se úplně, kojíte ho tedy v polospánku a díky tomu je pravděpodobnější, že všichni zase rychleji usnete. I pro Vás nebude buzení takové náročné, protože si takto vytvoříte podmínky, aby došlo k co nejmenšímu probuzení. Mnohé ženy říkají, že po tom, co toto zavedly a sedlo si to, tak se vyspaly mnohem lépe. ☺️


Pro malé miminko obvykle platí pravidlo - čím lépe spí přes den, o to lépe spí v noci.

Můžete tedy podniknout kroky k tomu, aby se Vaše miminko nedostávalo do přetažení. Přetažené miminko totiž usíná déle a častěji se budí.


Pro další podporu a tipy se obraťte na svoji LP z Mamily.

 

Pro návrat na všechny články blogu TADY

111 zobrazení
bottom of page